Frågor & Svar

HUR BLIR JAG KUND?

Robetoy är ett grossistföretag som endast säljer till återförsäljare, ej till slutkund. För att kunna handla hos Robetoy måste du därför representera ett registrerat företag, kommun, landsting eller organisation.

För att kunna handla i vår webshop måste du vara registrerad som kund hos oss samt ha inloggningsuppgifter till shopen.

För att bli kund klicka på knappen "NY KUND" på startsidan. Fyll därefter i uppgifterna på ansökan och klicka därefter på "Fortsätt". Då vi mottagit din ansökan och gjort sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia skickar vi dina inloggningsuppgifter till dig. Normalt tar det inte mer än ett par dagar.

HUR GÖR JAG FÖR ATT HANDLA?

För att kunna handla i vår webshop måste man vara registrerad kund hos oss och ha inloggningsuppgifter till shopen.

Då du loggat in med dina uppgifter ser du, i vänstra kanten, en meny där du kan välja vilken produktgrupp du vill titta på. Klicka på den kategorin du är intresserad av, alternativt väljer du "visa alla" för att ta del av hela sortimentet. Det går att köpa en produkt direkt genom att trycka på plusknappen, eller så trycker du på ”mer info” för att sedan lägga på produkten till din order. Notera att plusknappen endast visas då du är inloggad.

När du klickar på plusknappen så läggs artikeln på order och du behöver inte spara, fortsätt handla genom att klicka bakåt.

Är det något du vill ändra på i din order klickar du på "VARUKORGEN". Där går det att både öka och minska antalet av en produkt eller ta bort en vara helt från varukorgen.

När du är nöjd med innehållet i varukorgen och vill slutföra beställningen klickar du på ”bekräfta och visa priser”.

HUR BETALAR JAG MINA VAROR?

Du betalar dina varor mot faktura. Betalningsvillkoren beror på vad den sedvanliga kreditprövningen visar men normalt är 30 dagars betalningsfrist.

Om dina betalningsvillkor är förskottsbetalning vänligen notera att tar det 1-2 dagar från det du fört över pengarna tills vi ser betalningen beroende på vilken bank du använder. Vi packar och skickar dina varor så snart vi tagit emot din betalning.

Om fakturan inte betalas i tid skickas en betalningspåminnelse. 

Om betalning ej erhålls då betalningspåminnelsen utgått skickas ärendet till inkasso vilket medför extra kostnader för köparen.

Notera att dröjsmålsränta med 12 % utgår vid försenad betalning.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Vår fraktfria gräns är 5000 kr netto. Är din order under 5000 kr så tillkommer en fraktkostnad på 140kr.

Vid egen avhämtning vid vårt lager i Partille debiteras självklart ingen frakt oberoende av orderns värde.

För telefonavisering debiteras kund 100 kr, detta är en avgift Bring tar ut. 

 

VILKA FRAKTALTERNATIV FINNS DET?

Vi skickar din order med Bring eller DHL. Mindre sändningar kan även skickas per post.

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Leveranstiden är normalt 2-3 dagar. Då mässorna äger rum kan det blir fördröjning pga. det stora orderantalet men vi gör vårt bästa för att leveranstiden skall bli så kort som möjligt. För telefonavisering debiteras kund 100 kr, detta är en avgift som Bring tar ut. 

Avhämtning vid vårt lager kan oftast ske samma dag.

HUR VET JAG ATT MIN BESTÄLLNING GÅTT IGENOM?

En automatisk orderbekräftelse skickas till din e-postadress strax efter det du skickar ordern ifrån webshopen. Om du inte får någon bekräftelse kontakta oss då per tel. 031 - 707 14 00 eller via mail info@robetoy.se.

För att läsa orderbekräftelsen behöver du använda programmet Adobe Acrobat Reader. Om du inte har det kan du hämta det gratis på Adobes hemsida. http://www.adobe.se/products/acrobat/readstep2.html.

ÄR MIN BESTÄLLNING SKICKAD?

Samma dag som vi skickar din order fakturerar vi den, du kommer då får en faktura skickad till dig via e-post. På så vis ser du om din order har skickats.

För telefonavisering debiteras kund 100 kr, detta är en avgift Bring tar ut. 

 

HUR GÖR JAG FÖR ATT SÖKA EFTER EN PRODUKT?

Produkterna ligger uppdelade i olika produktgrupper tex. Accessoarer, bollar, skriv & rit m.m.          

Om du inte hittar produkten under kategorin du tror den ska finnas i så finns det ett sökfält längs upp på sidan. I sökfältet kan man skriva produktens benämning eller nummer. Notera att endast varor som finns i lager syns i shopen.

PRODUKTEN JAG VILL HA FINNS INTE I WEBBSHOPPEN?

Om produkten du söker inte visas så finns den inte på lager för tillfället. Det kan vara så att produkten utgått, blivit slutsåld eller ej kommit in på lager ännu. För mer information så ring oss på tel. 031- 707 14 00 eller maila din fråga till info@robetoy.se.

HUR TAR JAG BORT EN PRODUKT FRÅN VARUKORGEN?

Klicka på kundvagnen och därefter kan du redigera din order fritt, använd dig av +/- knapparna.

HUR GÖR JAG FÖR ATT AVBESTÄLLA ELLER LÄGGA TILL EN PRODUKT PÅ MIN ORDER?

Kontakta oss på 031-707 14 00 eller via mail info@robetoy.se snarast möjligt. Så länge som din order inte skickats ifrån vårt lager är ändringar möjliga.

HUR GÖR JAG OM NÅGON VARA SKADATS UNDER TRANSPORTEN?

Om du mottager ett skadat kolli, ska du få en underskrift från speditionsfirman på att godset är skadat. Därefter kontakta oss på tel. 031-707 14 00 eller via mail, info@robetoy.se.

MINA VAROR HAR INTE KOMMIT TROTS ATT GODSET HAR SKICKATS FRÅN ER, HUR GÖR JAG?

Kontakta oss per tel. 031-707 14 00 eller via mail, info@robetoy.se, så söker vi ditt gods via våra speditörer.

SKICKAR NI PAKET UTANFÖR SVERIGE OCH VAD KOSTAR DET?

Självklart skickar vi paket utomlands! För information ang. fraktpriser kontakta oss då det varierar mellan de olika länderna.

MÅSTE JAG LOGGA IN FÖR ATT HANDLA?

Ja, du måste logga in i vår webshop för att kunna handla.

FRÅGOR OM FAKTURA?

Om du har frågor angående din faktura eller påminnelse vänligen kontakta oss på tel. 031-707 14 00 eller via mejl ekonomi@robetoy.se.

Vi har flyttat till Robetoy.se!

Du hittar hela vårt sortiment i katalogen.
Med vänlig hälsning, Den goda fen

Do you prefer English? Click here!